BEN, BRÖST & TRICEPS

Idag tränar vi styrka igen. Vi fokuserar på ben, bröst och triceps. Muskelgrupper som alla fyller viktiga funktioner i vardagen. 

BENSPARK I MASKIN

Här tränar vi framför allt framsida lår. 
Ställ in ryggstödet så att du inte sitter för nära sitsen med dina knän. Du ska kunna få in två fingrar där emellan. Sitter du tätt in på sistsen med baksida knä så blir det för hög belastning på knäna. 

Själva övningen utför du genom att lyfta hela vägen upp och släppa ner under tre sekunder. 

3 omgångar med 8 - 10 repetitioner varje gång.

Triceps pull down

Dags att ge sig på triceps. Det gör ni till exempel med denna övning i kabelmaskinen. Koppla på ett rep tryck ner det mot benen. Stanna kvar två sekunder innan ni börjar rörelsen uppåt igen. 

3 omgångar med 8 - 10 repetitioner varje gång.

PEC DECK MASKIN

Nu tränar vi bröstmuskelaturen. 

Här är det viktigt att inte gå för långt tillbaka i rörelsen. Absolut inte längre bak än axelbrett. 

Tappa inte rörelsen i sista delen. Gå långsamt tillbaka till startpositionen. 

3 omgångar med 8 - 10 repetitioner varje gång.