RIKTAD KAMPANJ MOT AKTIVA SENIOER

Mediakanalen Seniorträning hjälper er med en kampanj direkt riktad mot de aktiva seniorerna. 

Vi kan hjälpa er med allt, från start till mål, med färdiga paketeringar. Sätt inte bara in en annons lite här och där och förvänta er stordåd. Det är bortkastade pengar. 

Vi har en färdig mall för hur ni effektivt når kunderna med ert budskap och får dom att vilja veta mer om eller köpa er tjänst eller produkt. 

Via mediakanalen Seniorträning har alla tid och råd att starta en riktad kampanj. 

En fullskalig kampanj riktad mot den köpstarka kundgruppen aktiva seniorer. Från endast 6 800:-. 

STEG 1

Tillsammans planerar vi innehållet och budskapet med er kampanj. 

Kanske har ni redan en strategi och genomtänkt plan för hur ni ska gå tillväga. 

Men vi kommer gärna med input kring målgruppen vi kan bäst - de aktiva seniorerna. 
Har ni inte någon färdig plan så tar vi ett telefonmöte och tillsammans bollar ideér och lägger upp innehållet för kampanjen. 

 

Kampanjen som som Seniorträning har tagit fram passar alla typer av verksamheter. Så länge ni vill hitta nya kunder bland landets aktiva seniorer. 

Är en senior aktiv så resor hon, tränar, spenderar pengar på barnbarnen, på sig själv och sina nära, renoverar hemma, köper bostad utomlands osv. 

STEG 2.

Uppmärksamma er verksamhet med en redaktionell artikel i tidningen Seniorträning den 23 september.

Har ni inte tid eller kunskap att skriva artikeln? Inga problem - vi skriver den åt er.

Det ingår i kampanjpriset. 
I denna inledande fas gäller det att på ett positivt sammanhang lyfta fram er tjänst, produkt och varumärke. Innehållet i artikeln  ska väcka intresse och svara på de frågor som seniorer behöver svar på för att känna sig trygga inför ett köp. 

I kommunikationen med seniorer behöver man lägga fokus på förståelse och trygghet. Lyckas ni skapa ett förtroende hos den seniora konsumenten så har ni en trogen kund under många år framöver. 

Med en redaktionell artikel kan ni redan från start på ett grundligt och tydligt sätt fånga intresse och skapa en bra bild av vad ni erbjuder. 

STEG 3. 

Nu är det dags för en direkt uppmaning. 

Följ upp er artikel i tidningen med ett kort och slagkraftigt budskap i ett av Seniortränings digitala utskick. Nu lockar vi till action via en direkt uppmaning. Kanske vill ni locka in besökare till er webbplats, samla in adresser till ert nyhetsbrev eller kanske marknadsföra en tjänst eller en produkt till ett extra förmånligt pris. 

Vid det här laget så känner läsarna redan till er tack vare artikeln i tidningen. Så nu är det dags att få dom att kliva över till action. Ett tydligt och enkelt budskap fungerar bäst i det här läget. 

STEG 4. 

Rikta en annons till de aktiva seniorerna i tidningen Seniorträning den 6 december. 

Nu har det gått lite mer än två månader sen ni först syntes mot seniorerna med en artikel om er verksamhet. Det är nu dags att gå med en direkt uppmaning även i print. Likt den ni gjorde digitalt i steg tre. 

Repetition är en av de viktigaste nycklarna till framgångsrik marknadsföring mot den köpstarka kundgruppen seniorer. Självklart synliggörs er annons på en högersida i tidningen.
Har ni ingen färdig annons eller behöver hjälp med att layouta en, så ordnar vi det år er. Utan extra kostnad såklart.  

STEG 5.

Ändra budskapet i er redaktionella artikel och publicera den inne på Seniortraning.se. 

Nu har vi haft tid till att analysera genomslagskraften av er första artikel. Kanske finns det något som går att skruva till, eller så har ni en annan produkt, tjänst eller inrikting som ni vill nå ut med. Kanske anpassat efter säsong.

Precis som med den inledande artikeln så kan vi hjälpa er att skriva artikeln.

Det tillkommer ingen extra kostnad för det.