UNDVIK DESSA MISSTAG

Seniorträning går igenom tre vanliga misstag som gör att du inte bränner så mycket fett som du skulle kunna göra när du styrketränar.

För långa vilopauser mellan dina set

Du kommer inte bränna mer fett ju tyngre du lyfter. Så är du ute efter att bränna mer fett när du styrketränar så finns det ingen mening med att vila så länge att du kan lyfta tungt.

Kortare viloperioder mellan dina set kommer enligt en studie av ”The journal of Sports Medicine” öka testosteronnivåerna. Så vila max en minut mellan seten.

 

Konditionsträning innan styrketräning

The journal of Strengt and Conditioning gjorde en studie där man tittade på hur 20 – 45 min konditionsträning påverkade effektiviteten i ett efterföljande styrketräningspass.

Det skulle visa sig att personer som hade kört konditionsträning innan styrketräningen klarade av 9,1 – 18,6% färre repetitioner under styrketräningen.

 

Träna för sent på kvällen

Det här är något vi har skrivit om tidigare men som tål att upprepas. Om du tränar sent på eftermiddagen och på kvällen så är chansen att du orkar lyfta tyngre vikter större, men du kommer inte bränna lika mycket fett som om du tränade på morgonen eller på förmiddagen.

Inne på Hemlevererat.se hittar du mängder med produkter som du får hemskickade. Oftast till bättre priser än i den fysiska butiken.

200kr rabatt på mat

Alla nya kunder får 200kr rabatt på sin matbeställning. Hemlevererat till dörren såklart.

 

Gratis ljudböcker

Lyssna gratis på miljontals ljudböcker i 14 dagar. 

 

Apoteksvaror hem till dörren

Gå inte ut för att köpa dina apoteksvaror. Få det hemlvererat till dörren istället.